Протокол № 3
Засідання творчої групи вчителів
«Використання інноваційних технологій як засіб формування творчої активності»
від 25.05.2015р.
Присутні 6 чол.
Порядок денний:
1.Аукціон методичних ідей «Розвиток творчої ініціативи вчителів та учнів на основі інноваційних підходів до організації навчально-виховного процесу»
2. Аналіз результатів роботи творчої групи.
Слухали:
1.Манякіну Л.В., яка повідомила, що пріоритетним напрямком освітньої системі України, що підтверджено державними законами та нормативними документами, є доступ до якісної освіти. Тому впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес є одним із найважливіших питань, які сьогодні розглядаються в освіті. Для сучасного суспільства впровадження інноваційних технологій в освіту має не стільки теоретичне, скільки прагматичне значення, оскільки в умовах глобалізації воно стосується його історичного розвитку та перспектив, які пов’язані з так званими «високими технологіями». Необхідною умовою використання інформаційних технологій є реформування системи освіти, розробка нових дидактичних і методичних концептуальних засад освіти. Головними напрямами цього процесу мають стати:
- створення предметно-орієнтованих навчально-інформаційних середовищ, які дозволяють використовувати мультимедіа, системи гіпермедіа, електронні підручники тощо;
- освоєння засобів комунікації (комп’ютерні мережі, телефонного, телевізійного, супутникового зв’язку для обміну інформацією);
- навчання правил і навичок «навігації» в інформаційному просторі;
- розвиток дистанційної освіти. Навчання з використанням інноваційних технологій якісно перевищує класичну освіту. Воно інтегрує процеси, які не можна об’єднувати в межах класичної освіти: навчання, працевлаштування, планування кар’єри, безперервна освіта. Особливості традиційної та інноваційної педагогіки. Джерела і складові частини нових педагогічних технологій;
- соціальні перетворення і нове педагогічне мислення.
- наука (педагогіка, психологія, соціологія тощо).
- передовий перспективний досвід;
Результатом тривалої роботи стало визначення педагогічним колективом основних умов для розвитку творчої особистості:
- створення умов для творчості в індивідуальній та колективній діяльності;
- готовність учителя до інноваційної діяльності;
- використання нетрадиційних форм і методів навчання та виховання;
- використання навчального матеріалу різного змісту, виду і форм;
- надання учневі свободи вибору способів виконання навчальних завдань;
- матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу;
- творчі роботи вчителів з питання впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес.
Школа в усі часи була і залишається своєрідною моделлю, дзеркалом, яке відбиває життя і проблеми свого суспільства, тому освіта сьогодні – важливий чинник управління змінами суспільства. Вона має стати засобом підвищення добробуту громадян, чинником економічної
Стабільності і гарантом безпеки країни. А для цього система освіти повинна забезпечити учням якісну освіту з урахуванням індивідуальних особливостей і здібностей, батькам – упевненість за долю їхніх дітей, а працівникам освіти – гідні умови праці і життя, умови для професійного росту, самореалізації. І з цією метою необхідно впроваджувати в навчально-виховний процес новітні технології, орієнтовані на особистість учня.
2. Бугакову С.В., яка проаналізувала результати роботи творчої групи та повідомила, що ідея формування творчо розвиненої особистості є провідною в роботі нашого закладу, у якому створене середовище, де формується нова людина. Як творча особистість. З цією метою в школі працюють шкільне наукове товариство для учнів 8-11 класів. Вчителі школи готують дітей до участі в олімпіадах, різноманітних конкурсах, спартакіада, спортивних змаганнях, до вступу в МАН. Для досягнення поставленої мети система роботи з розвитку творчої особистості має бути органічною сукупністю змісту, методів, форм, прийомів та засобів, які ставлять дитину в умови суб’єкта творчої діяльності й забезпечують формування її особистості як дослідника. Найважливішим в організації роботи з творчими дітьми було створення загального «поля креативності», яке сприяло розвитку творчих здібностей учнів, учителів та адміністрації. Виходячи з цього у школі визначені головні завдання роботи з творчими дітьми:
- створення максимально сприятливих умов для розвитку таких дітей;
- розробка й поетапне впровадження нового змісту освіти, інтерактивних технологій навчання й виховання;
- створення сприятливих умов для самозростання, розвитку творчого потенціалу вчителів.
Керівник групи: Бугакова С.В.
Секретар: Решетніченко Л.Б.