Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 25.04.2024, 16:08

Гірницький ЗЗСО 

І-ІІІ ст. №17

 Курахівської міської ради


Меню сайту
Статистика сайту

Урок – подорож «У країні Мудрої Байки»

Копачова Олена Григорівна,

учитель зарубіжної літератури

Гірницької ЗОШ І – ІІІ ст. № 17

Урок зарубіжної літератури у 6 класі

 

Тема.  Урок – подорож  «У країні  Мудрої Байки».   Узагальнення знань за темою «Мудрість байки».                                                                                                                                  

Мета: - узагальнити знання за вивченою темою, повторити теоретичні знання з теми;

  • розвивати навички виразного читання, пам’ять,  увагу, вміння порівнювати літературний твір і мультфільм, розвивати творчі навички;
  • виховувати свідоме ставлення до навчання, любов до літератури, позитивні моральні якості.

Обладнання: підручники, електронна презентація до уроку, індивідуальні завдання.

Тип уроку: систематизації й узагальнення знань.

Перебіг уроку

І. Оголошення теми та мети уроку

  1. Слово учителя

-  Сьогодні у нас останній урок, на якому ми з вами знайомимося з темою «Мудрість байки». На наступному занятті ми будемо писати тематичну контрольну роботу. І для того, щоб гідно її написати, зараз ми спробуємо пригадати все те, з чим встигли познайомитися. Але зробимо це не звичним способом, а відправимося у мандри, у подорож тією країною, з якою познайомились.

У кожного з вас є білет, який ви протягом уроку будете заповнювати на певних зупинках нашої подорожі, ставити собі бали. А коли завершиться урок, ви підрахуєте свої бали і це буде ваша оцінка за урок. Здасте свої білети, а я висталю оцінки в журнал.

  Тож у путь. Слідкуйте за всім на уроці, будьте уважні та спостережливі.

  (Оголошення теми та мети уроку)

  • Створення девізу уроку (На слайді слова, які треба з’єднати та утворити вираз ) – Розумна голова не каже пусті слова

ІІ. Основна частина

  1. І зупинка  - «Теоретична» (на слайді питання, дати відповідь одним словом чи фразою, записавши відповіді у білет)

а) Перенесення людських якостей і стосунків, загальних уявлень про них на конкретні образи -  це …. (алегорія)

б) Короткий віршований або прозовий  літературний твір повчального змісту, у якому діють алегоричні персонажі – це … (байка)

в) Художня мова, де думка не висловлена прямо, а зашифрована в алегоріях і натяках – це …(Езопова мова)

г) Байка як літературний жанр зародилася у ….(Давній Греції)

д) Головною особливістю байки є …(мораль)

  1.  

 

  1. ІІ зупинка  -«Біографічна»
  • На цій зупинці ми пригадаємо тих людей, які були причетні до того, що байка має місце на існування в сучасному світі у літературі. Спробуйте відгадати, про кого ці слова.
  • Він раб, але наймудріший з вільних; він некрасивий, але вищий за красенів. Хто це? Чому його ім’я я першим згадую у цій темі? Що відомо про цю постать? (Езоп)
  • Він народився у родині армійського офіцера, а працював майже 30 років у Імператорській публічній бібліотеці. Хто це? (Іван Крилов) Що відомо про цього байкаря?
  • Оцінювання
  • Ім’я Івана  Андрійовича пов’язано з нашою наступною зупинкою – «Театральною»
  1.  ІІІ зупинка - «Театральна»
  • Зараз ми з вами подивимось інсценування байки «Квартет», яке підготували учні класу. Коли будете спостерігати за грою наших акторів, спробуйте розібратися з мораллю байки та доберіть, якими ще прислів’ями чи приказками можна замінити мораль цієї байки. (Бесіда після перегляду інсценівки)
  • Оцінювання

 

  1. ІV зупинка – «Порівняльна»
  • Сюжети байок цікаві людям з давніх часів і продовжують цікавити до сьогодні.   На основі байок створюються твори інших видів мистецтв: у живописі – картини, у мультграфії  - мультфільми. Зараз я пропоную порівняти мультфільм «Стрекоза и муравей», знятий за однойменною байкою Крилова, з якою ми з вами вже знайомились. Коли будете дивитись мультфільм, прошу звертати увагу на такі моменти: 1) чи відрізняється зміст байки та екранізація; 2) простежуйте, як розкриваються характери героїв, що цьому допомагає; 3) чи є додаткові герої у порівнянні з байкою; 4) яке навантаження має музичний супровід, чи допомагає музика у розкритті характерів героїв, у глибшому їх розумінні.
  • Оцінювання
  1. V зупинка – «Розумна»
  • Байка століттями накопичувала безцінний досвід поведінки людей, їх вчинків, характерів. Люди, читаючи ці твори, запам’ятовували якісь фрази, вирази і починали використовувати у своїй лексиці. Тобто багато байок стали джерелом крилатих виразів. Що таке афоризми, крилаті вирази? Пригадайте, з російської мови ми роздивлялися це в цьому році.

(А Васька слушает да ест («Кот и Повар»)

Употребляется по отношению к человеку, который, не оспаривая обращенных к нему доводов, продолжает делать по - своему.

А ларчик просто открывался. («Ларчик»)

Употребляется в отношении найденного простого решения вопроса, поначалу казавшегося сложным.

Ай, Моська! Знать, она сильна, что лает на слона. («Слон и Моська»)

Употребляется по отношению к человеку, ругающему вышестоящие инстанции или того, кто в каком -либо отношении сильнее, пользуясь своей безнаказанностью.

Как белка в колесе. («Белка»)

Употребляется по отношению к человеку, находящемуся в постоянных хлопотах (иногда без видимого результата).

Если голова пуста, то голове ума не придадут места («Парнас»)

Употребляется по отношению к глупому человеку.

Зелен виноград («Лисица и Виноград»)

Употребляется для выражения мнимого презрения к тому, чего нет возможности достигнуть.

И моего хоть капля меду есть. («Орел и Пчела»)

Употребляется в случаях, когда говорится о личном вкладе в какое-либо общее дело.)

  • Деякі учні на сьогоднішній урок займалися пошуковою діяльністю. Вони відшукали та спробували пояснити нам деякі афоризми з байок Крилова. Послухаємо їх та спробуємо так не чинити.
  • Оцінювання
  1. VІ зупинка – «Дерево мудрості»
  • На цій зупинці ми спробуємо виокремити позитивні та негативні якості чи норми поведінки, які зустрічали  у байках та заповнити наше дерево. За коріння дерева ми візьмемо ім’я найпершого байкаря – Езопа. За стовбур – імена славетних байкарів (Крилов, Глібов, Гребінка). Перед вами лежать зелені та рожеві листочки. Попрацюйте в парах та запишіть на зеленому листочку одну негативну якість, а на рожевому – одну позитивну якість, які варто було б запам’ятати нам, як вихованим людям.
  • Заслухування творчого завдання
  • Оцінювання
  1. VІІ зупинка – «Цікавинка»
  • Розгадування кросворду з ключовим словом – мораль.

Питання

  1. До кого звернулася Цикада за допомогою восени? (Мурашка)
  2. Що у відомій байці підганяло Вовка шукати собі їжу? (Голод)
  3. Любитель м’яса байці Езопа, якого вихваляла Лисиця? (Крук)
  4. «Стрекоза» в українському перекладі? (Бабка)
  5. Відомий український байкар Леонід … (Глібов)
  6. Буква українського алфавіту, яка не має звука (ь)
  • Оцінювання

ІІІ. Закріплення вивченого

  1. Узагальнююча бесіда
  2. Які результати за урок? Чи задоволений?

 ІV. Домашнє завдання.

    Повторити стор. 42 – 53, * стор. 54 – пит. № 2 (письмово)

Вхід на сайт
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Пошук
Корисні посилання


Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz