Решетніченко Лілія Броніславівна
вчитель обслуговуючої праці
вищої кваліфікаційної категорії
Гірницької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №17
Урок технології - 11 клас
Тема уроку. Орієнтовний проект «Моя професійна кар’єра».
Мета уроку: - повторити та закріпити теоретичні відомості отриманні на
попередніх уроках,
- надати поняття професійної кар’єри,
- розглянути фактори, що впливають на професійну кар’єру,
- виховувати самовизначеність, впевненість у собі, власних
здібностях, інтерес до професій різних типів.
Обладнання: зошити, роздатковий матеріал для практичної частини уроку,
кольорові олівці, презентація PowerPoint, ноутбук, проектор.
Тип уроку: комбінований урок з елементами лекції.
Хід уроку:
І. Організація початку уроку.
Створення психологічної атмосфери уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Гра «БЛЕФ КЛУБ» з корекцією відповідей:
- Публікація - це інформація, доступна окремим людям. НІ
(це повідомлення, доступне кожному члену суспільства);
- Метод фокальних об’єктів - це коли вивчається об'єкт з якогось окремого боку. НІ (це коли вся увага фокусується на об’єкт, який розташований в центрі)
- Електронна публікація – це інформація, яка міститься в комп’ютері. НІ ( документи розташовані на електронних носіях).
- Метод контрольних запитань - це коли творчі задачі вирішуються з двома запитаннями. НІ ( використовуються спеціально підготовлені запитання для створення певного виробу (об’єкту праці).
- Презентація – це оприлюднення підготовлених головних відомостей про створений виріб, об’єкт праці, предмет праці. ТАК
- Веб – сайт - це сторінки, які читаються окремо в мережі Інтернет. НІ
(сукупність зв’язаних між собою веб - сторінок)
- До найбільших забруднювачів повітря належать: забруднення повітря, кислотні дощі, парниковий ефект. ТАК
(по одному учню пояснюють про ці забруднювачі)
- Портфоліо - це спосіб фіксування, накопичення, оцінки і самооцінки особистих досягнень. ТАК
2. Підведення підсумків опитування, виставлення балів.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності
- Пояснення вчителя з елементами бесіди та опорою на життєвий досвід учнів з використанням комп’ютерної презентації PowerPoint.
Швидке досягнення відомості, успіхів у трудовій або в будь-якій іншій діяльності, матеріального зиску та благополуччя…
(про що йде мова?)
ВСТУПНА БЕСІДА
Кожний з вас, з наближенням часу закінчення школи, починає планувати свою майбутню професійну кар’єру. Для того, щоб зробити правильний вибір, який буде впливати на ваш життєвий шлях, ви обов’язково повинні мати певні знання.
УСПІХ – мотивація до створення кар'єри. Успіх передусім пов’язаний з нашими життєвими планами. Досліджуючи психологію успіху, вчені поділяють людей на дві умовні групи:
- Люди, які виконують роботу, ту, що їм не подобається.
- УСПІШНІ ЛЮДИ залишають роботу, яка їм не подобається, з –за будь яких умов, прагнуть віднайти місце, якому вони відповідають і яке надає можливість постійного професійного зростання. Для таких людей кар'єра є надто важливою у житті.
Проблемне запитання: З чим у вас асоціюється слово кар'єра?
( приблизні приклади учнів: зростання, професія, робота, майстерність)
Кар'єра - швидке і успішне просування в службовій, суспільній, начальній, науковій та іншій діяльності.
Запис у зошиті. Професійна кар'єра - успішне просування або зростання (набуття професійних навичок, розширення сфери професійної діяльності, службового положення тощо) в професійній діяльності людини.
Постановка цілей - запорука професійного успіху.
Щоб визначити цілі і конкретні завдання, необхідно бути уважним до власних здібностей і постійно ставити запитання, відповіді на які можна одержати у найближчий час. Якщо людина вміє формулювати завдання, то й неодмінно буде прагнути до їх розв'язання. Розмірковуючи над власним життєвими планами, зокрема щодо професійної кар'єри, варто в першу чергу визначитися із постановкою цілей.
Кар'єра буває горизонтальна та вертикальна.
Професійний зріст та зростання професійної майстерності.
Проблемне завдання з пошуковою діяльністю:
Як ви вважаєте, що належить до вертикальної, а що до горизонтальної майстерності?
Вертикальна кар'єра – це посадове зростання, горизонтальна кар'єра – це просування всередині організації, наприклад, робота в різних підрозділах одного рівня.
Як знайти своє призначення?
1.Необхідно знати світ професій та конкретно обрану вами професію.
2. Необхідно знати, перш за все, себе і свої індивідуальні особливості
(інтереси, особливості пам'яті, характеру, здоров'я)
Мотиви виробу професії:
- СОЦІАЛЬНІ ( направлені на власну необхідність суспільству, як особистості)
- МОРАЛЬНІ ( направлені на розвиток моральних якостей, сомовдосконалення свого духовного світу)
- ЕСТЕТИЧНІ ( прагнення до естетики праці, гармонії, до краси)
- ПІЗНАВАЛЬНІ (прагнення до оволодіння спеціальними знаннями, конкретної професії, праці)
- ТВОРЧІ ( прагнення бути оригінальним, неповторним у своїй діяльності)
- МАТЕРІАЛЬНІ ( прагнення отримувати матеріальний зиск)
- ПРЕСТИЖНІ ( прагнення отримати професію, яка подобається багатьом знайомим, дозволяє отримати завидного положення в суспільстві)
- УТИЛІТАРНІ ( бажання керувати людьми, пранення до безтурботного життя)
ПРОБЛЕМНЕ ЗАПИТАННЯ: Хто ж все-таки впливає на вибір професії?
НАВЕДЕННЯ ПРИКЛАДУ ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ ЛЮДИНИ
ІV. Практична робота.
- Розділення класу на групи по 4 учні
- Постановка практичного завдання - «Професійні якості»
- Складіть перелік професійних знань та навичок, якими повинна володіти людина даної професії.
- Зазначте, якими психологічними особливостями повинна володіти людина даної професії
( використання кольорових олівців)
- Поточний та індивідуальний інструктажі групам.
- Виступ представника від групи.
V. Підсумок уроку.
1.Оцінювання роботи груп, виставлення балів.
VІ. Прибирання робочих місць.
Д/з: принести приладдя для виконання проектних робіт,
повторити теоретичні відомості.