Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 29.03.2024, 17:07

Гірницький ЗЗСО 

І-ІІІ ст. №17

 Курахівської міської ради


Меню сайту
Статистика сайту

Які інноваційні педагогічні технології застосовуєте Ви?

Обмін досвідом учителів Гірницької ЗОШ І-ІІІ ступенів №17

на методичних консультаціях 14.09.2015р. з питання:

«Які інноваційні педагогічні технології  застосовуєте Ви?»

 

Передерій О.О., учитель української мови і літератури

У своїй діяльності, в основному в 10-11 класах під час підготовки до ЗНО, використовую мультимедійні технології. Розроблюю тематичні тестові завдання зі звуковими спецефектами. В середніх класах використовую ІКТ для написання різних видів диктантів (з перевіркою).

Також на уроках української мови та літератури  використовую асоціативні  ігрові вправи: "Закодований предмет", "Асоціативний ланцюжок" тощо

Інтерактивні форми роботи також слід віднести до інноваційних. Вони сприяють розвитку ініціативності, незалежності, уяви, співпраці з іншими учнями. Практика показує, що учням подобається робота в групах. Використовую вправи  "Сенкан", "Дерево рішень", "Взаємоінтервю", "Ти - мені, я - тобі" тощо

На уроках 9 - 11 класів використовую метод критичного мислення, а саме технологію складання кластерів.

Копачова О.Г., учитель зарубіжної літератури, російської мови

На своїх уроках найчастіше я застосовую такі інноваційні форми роботи з учнями:

 1) активне читання (читання з позначками або складання питань);

 2) складання сенкану;

 3) ґронування;

4) діаграма Вена (при аналізі образів, вивченні частин мови);

5) "Мікрофон".

Гавриленко В.В., учитель початкових класів

ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ

1. Технологія "Незакінчене речення”

(Я дякую своїй Батьківщині (родині, школі) за ..., бажаю їй ... .

2. Технологія "Мікрофон”

Завдання: поставити питання за своєю темою для іншої групи, але таке яке, сьогодні ще не звучало.

Діти беруть мікрофон і запитують

Частіше використовуючи ті питання які чули на попередніх уроках.

Учитель ставить питання – учні відповідають.

3. Технологія "Дерево рішень”

Проблема "Ознаки живого організму”, рішення - дихання, живлення, розмноження, народження, ріст, смерть тощо.

Проблема "Умови існування живого організму”, рішення – світло, тепло, повітря, вода, їжа, земля тощо.

4. Гра "Реклама на телеканалі”

Робота в групах. Кожна група вибирає картку, де вказана тема реклами.

Ми – пішоходи. Моя Батьківщина. Моя родина. Моя школа.

5. Гра "Ключовий момент”.

Тест –перевірка знань (тестування)

6. Технологія "Робота в групах”

Гра "Дослідники”:

дослідіть текст, порахуйте, скільки разів у ньому зустрічається слово "калина” і тому подібне.

7. Технологія "Мозкового штурму” – довести, пояснити

Мозковий штурм є прекрасний метод для використання досвіду учнів з метою розв’язання проблем та розробки ідей. Мозковий штурм спрацьовує найкраще в групах по 5 –7 осіб.

Основні пункти

Чітко визначте проблему або тему для мозкового штурму. Працюйте в колі.

Виберіть лідера, який веде обговорення і заохочує появу нових ідей. Він повинен заохочувати кількість, а не якість ідей.

Правила мозкового штурму є такі.

1. Жодної критики!

2. Запозичення інших ідей є нормальним явищем.

3. Бажана велика кількість ідей.

4. Оцінка приходить пізніше.

Щоб вдосконалити якість ідей, надайте час дітям, щоб вони написали свої ідеї спочатку індивідуально.

8. "Банани”

Вправа допомагає зламати стереотипи робити роботи лівої мозкової півкулі, логічного, раціонального мислення. Використовується як розминка.

Токарєва Н.В., учитель початкових класів

Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язування проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації.

На своїх уроках я використовую наступні методи та прийоми:

  • Індивідуальні пошуки. Дедукція.
  • Інтегровані ігри.
  • Тренування творчості.
  • Самооцінювання.
  • Метод ігрової ситуації.
  • Робота в парах
  • Мікрофон
  • Асоціативний кущ
  • Рольові ігри
  • Робота за презентаціями.

Використання інноваційних методів дає можливість для фахового росту вчителя, для зміни себе, для навчання разом з учнями. Зробити перший крок допоможе сам новий підхід до навчання та його цілей, за якого викладач відверто може визнати себе не спеціалістом і одержати «право» не знати відповіді на ті чи інші запитання (до того ж багато запитань з будь-якого предмета не мають однозначної або єдино правильної відповіді).

Стігнієнко Н.В., учитель англійської мови

Використовую на власних уроках презентації; користуюсь електронними підручниками; використовую окремі типи файлів (зображення, відео, аудіо).

Бугакова С.В., учитель англійської мови

Технология критического мышления через чтение и письмо. Цель данной технологии – развитие мыслительных навыков учащихся, необходимых не только в учёбе, но и в обычной жизни. Умение принимать взвешенные решения, работать с информацией, анализировать различные стороны явлений. Данная технология направлена на развитие ученика, основными показателями которого являются оценночнность, открытость новым идеям, собственное мнение и рефлексия собственных суждений.

 Игровые технологии. Игровые технологии применяют на уроках для повышения интереса к предмету, для концентрации внимания учащихся на уроке. Игры применимы на всех этапах урока.

Проектно - исследовательская технология. Метод проекта – это инновационная технология обучения, при которой обучаемые приобретают новые знания в процессе поэтапного, самостоятельного или под руководством учителя, планирования, разработки, выполнения и продуцирования постоянно усложняющихся проектов-заданий.

Притула Г.В., учитель фізики

Технология проблемно – диалогического обучения на уроках помогает учащимся самостоятельно открывать знания. На смену монологу приходит диалог. Используется два вида диалога: побуждающий и подводящий. 
        Побуждающий диалог состоит из отдельных стимулирующих реплик, которые помогают ученикам работать творчески и развивает творческие способности.. Подводящий диалог представляет собой систему вопросов и заданий, которые пошагово подводят учащихся к формулированию темы.

Технология развития критического мышления направлена на развитие навыков работы с информацией, умений анализировать и применять данную информацию. . Критическое мышление формируется, прежде всего, в дискуссии, письменных работах и активной работе с текстами. С этими формами работы учащиеся хорошо знакомы, их необходимо только несколько изменить.

Технология деятельностного обучения. Основная идея его состоит в том, что новые знания не даются в готовом виде. Дети получают  их сами в процессе самостоятельной деятельности. Применение технологии деятельностного метода обучения создает условия для формирования у ребенка готовности к саморазвитию, помогает формировать устойчивую систему знаний и систему ценностей.

Технология  дифференцированного обучения создает условия для максимального развития детей с разным уровнем способностей: для реабилитации отстающих и для обучения тех, кто способен учиться с опережением.

Челнокова М.В., учитель математики

В своїй роботі використовую такі педагогічні іновації, а саме:

- інтерактивні методики ("розумовий штурм", "акваріум", "вправи - енергезатори", групова дискусія)

- техноогія проблемного навчання

- технологія проведення дискусій

- технологія проведення тренінгу

- створення "ситуації успіху"

Пастушенко К.Є., учитель хімії і біології

На уроках хімії та біології використовую такі інтерактивні методи та інноваційні технології:

  1. Метод «Мікрофон» застосовую на етапі актуалізації опорних знань учнів або на етапі закріплення вивченого матеріалу. Він дає змогу кожному висловити свою думку з приводу чогось. Висловлені думки не оцінюються і не коментуються, під час виступу ніхто не має права перебивати, перепитувати.
  2. «Метод групового дослідження» використовую на етапі вивчення нового матеріалу. Наприклад:8 клас. Тема «Будова речовини».

Клас ділиться на 5 груп (4 навчальні і 1 група експертів). У кожній групі обирається старший. Групам надаються тексти з навчальною інформацією, що стосується характеристик певного типу кристалічних ґраток та завдання. Група експертів працює з підручником та додатковою літературою і готує узагальнюючу інформацію. На роботу відводиться 10 хвилин.

  1. Стратегія «Розумний куб». Попередньо виготовляється куб, на кожній із граней якого написане пи​тання, за яким можна дати характе​ристику хімічного елемента. Учень кидає куб і відповідає на питання, яке йому випало на грані.
  2. Метод проектів. Для творчої організації роботи учнів на уроках використовую метод проектів, основні цілі якого відповідають розвитку творчої особистості учня, а освітнім продуктом є проект, виконаний у співпраці з однокласниками. Використання дослідницької технології в проектуванні розвиває пізнавальну активність школярів, вміння творчо мислити, сприяє здобуттю більш глибоких знань. Уроки стають більш пізнавальними, емоційно насиченими, практично значущими .

Курчук О.М., учитель початкових класів

Я використовую такі інтерактивні технології:  робота в парах; робота в малих групах; мозковий штурм, мікрофон, асоціативний кущ, дерево рішень,використання ігрової технології (дидактичні ігри).

Степаненко А.І., учитель інформатики

Групову (колективну) технологію.

Групи складаються з двох-трьох учнів,

Перед початком вивчення теми (напр.. «Комп’ютерні мережі») учні об’єднуються в групи, кожній з яких повідомляється її тема.

Групи опрацьовують теоретичний матеріал, готують презентації, підбирають тестові завдання, які потім я використовую для перевірки рівня засвоєння даного матеріалу.

Роль кожного члена в групі розподіляється учнями самостійно.

Така організація навчального процесу має ряд позитивних моментів: в ході такої підготовки в учнів формуються навички проведення наукового дослідження та його оформлення, навички пошуку, використання та опрацювання інформації з різних джерел і т.д.

Технологія індивідуалізації процесу навчання.

Прикладом використання технології індивідуалізації процесу навчання є проектний метод. Проекти можуть бути: особистісні, парні, групові (за кількістю учасників), або короткочасні, середньої тривалості, довготривалі (за часом проведення).

Короткочасні проекти використовую в межах одного уроку, наприклад, при вивченні теми «Текстовий процесор», коли за обмежений час учні повинні створити статтю в газету з певної теми та оформити її засобами Microsoft Word.

Проекти середньої тривалості пропоную як залікові роботи в кінці певної теми. Так, після вивчення теми «Презентації Power Point» учні демонструють свої презентації.

Ігрові технології навчання.

Високий ефект дають ділові ігри, спрямовані на розв’язання профільних задач. Наприклад, під час вивчення тем «Текстовий процесор», «Електронні таблиці», «Бази даних» учні працюють як представники фірм, рекламних агентств, організацій тощо. Діти створюють та представляють прайс-лісти, рекламні проспекти, бейджики, візитки і т.д., подають фінансові звіти, таблиці й діаграми, що інтерпретують їхні фінансові успіхи. На різних етапах уроку я застосовую такі елементи гри: «Розгадай кросворд»,  «Вияви фантазію» (наприклад, намалювати комп’ютер, використовуючи тільки певні геометричні фігури).

Інтерактивне навчання.

«Мозковий штурм». Учні по черзі висловлюють всі свої думки з приводу поставленого питання.

«Навчаючись учу». Кожен учень отримує картку з частиною інформації з даної теми, опрацьовує її, доповідає однокласникам і вислуховує їх розповідь.

«Незакінчене речення» - учням пропонується перелік запитань у вигляді незакінчених речень та перелік відповідей. Діти повинні встановити відповідність між першим та другим списками.

Мультимедійні технології пов’язані із створенням мультимедіа-продуктів: електронних книг, енциклопедій, баз даних. У цих продуктах об’єднуються текстова, графічна, аудіо- та відеоінформація, анімація.

Мережеві технології в моїй практиці все більш популярним становиться пересилка домашньої роботи або проектних наробіток  через мережу Інтернет (електронна пошта, миттєві повідомлення). Це скорочує час перевірки домашньої роботи в межах класно-урочної системи, підвищує ефективність навчального процесу, допомагає досягти високого інтелектуального розвитку учнів, забезпечити оволодіння ними навичками саморозвитку особистості.

Хістєва Л.О., учитель математики

Інноваційні технології сьогодні стали невід'ємною складовою діяльності педагога. На уроках математики я використовую активні методи розвитку логічного мислення та розумової діяльності учнів. Дуже допомагає вправа "Знайди помилку!",яка змушує працювати учнів щодо правильного розв'язку, порівнювати, робити вибір. Робота учнів у групах виховує у дітей самостійність та уміння працювати разом, брати відповідальність на себе за свого товариша."Мозковий щтурм" активізує і спонукає учнів на більш продуктивні дії.Нестандартні уроки підвищують інтерес учнів до предмета, на них учні працюють з великим задоволенням, зацікавлено. Вправи "Мікрофон" та "Ланцюжок" налаштовують учнів на роботу у високому темпі. Часто впроваджую елементи змагання на уроці.

Манякіна Л.В., учитель фізичної культури

На уроках фізкультури мною використовуються такі іноваційні технології як: музичний супровід,ІКТ,нестандартні уроки,а саме урок-змагання,урок-гра,урок-подорож.

Шалунова О.В., учитель географії

      З метою підвищення пізнавальної активності та формування життєвих компетентностей учнів на уроках географії використовую наступні інноваційні технології:

- метод проектів;

- технологію проблемного навчання;

- інтерактивні технології;

- ігрові технології;

- технологію диференційованого навчання.

Вхід на сайт
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Пошук
Корисні посилання


Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz