Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 21.01.2018, 03:19

Гірницька ЗОШ 

І-ІІІ ст. №17

 Селидівської міської ради


Меню сайту
Статистика сайту

Газета психолога

Як по-філософськи ставитися до життя

13 фраз про життя Габріель Гарсіа Маркес:

1. Я люблю тебе не за те, хто ти, а за те, хто я, коли я з тобою.

2. Жодна людина не заслуговує твоїх сліз, а ті, хто заслуговують, не змусять тебе плакати.

3. Тільки тому, що хтось не любить тебе так, як тобі хочеться, не означає, що він не любить тебе всією душею.

4. Справжній друг – це той, хто буде тримати тебе за руку і відчувати твоє серце.

5. Найгірший спосіб сумувати за людиною – це бути з ним і розуміти, що він ніколи не буде твоїм.

6. Ніколи не припиняй посміхатися, навіть коли тобі сумно, хтось може закохатися в твою посмішку.

7. Можливо, в цьому світі ти всього лише людина, але для когось ти – весь світ.

8. Не витрачай час на людину, яка не прагне провести його з тобою.

9. Можливо, Бог хоче, щоб ми зустрічали не тих людей до того, як зустріли того єдиного. Щоб, коли це трапиться, ми були вдячні.

10. Не плач, тому що це закінчилося. Посміхнися, тому що це було.

11. Завжди знайдуться люди, які заподіють біль. Потрібно продовжувати вірити людям, просто бути трохи обережнішим.

12. Стань кращим і сам зрозумій, хто ти, перш ніж зустрінеш нову людину і будеш сподіватися, що він тебе зрозуміє.

13. Не докладай стільки зусиль, все найкраще трапляється несподівано.

Діагностика адаптації 1, 5, 10 класи

Адаптація є дуже важливим процесом життя кожної людини.

Від того як ми адаптуємося до нових умов може залежати навіть наше життя. Від шкільної адаптації дитини залежить насамперед її мотивація до навчання, успішність, цілеспрямованість до успіху як у навчання так і у житті в цілому. Психологічною службою нашої школи на протязі вересня- жовтня 2017 року була проведена діагностика  адаптованості учнів перших, пятих та десятих класів до нових умов навчання.

1 клас

У першому класі навчається 33 учні. За результатами діагностики у 19 учнів високий рівень адаптації.

Умовно сприятливій рівень у 10 учнів – шо свідчить про часткову адаптацію.

Несприятливий рівень адаптації у 4 учнів

(Біктогіров К., Жданов Е., Калінченко Т., Покинтелиця Б.).

Оптимальний настрій на роботу притаманний 26 учням.

Хронічна перевтома, виснажен­ня, низька працездатність - спостерігається у 2 учнів:

(Красовська Є., Покинтелиця Б.)

Компенсована втома спостерігається у 3 учнів:

(Архіпов П., Валікова П., Вишненко М.)

Перезбудження (гіперактивність – яка призводить до виснаження) – спостерігається у 2 учнів:

(Арутюнова М., Гааг Д.).

Негативне ставлення до школи і навчального процесу виявлено у 2 учнів: (Біктогіров К., Горошко Д.).

Було надано пропозиції приділити особливу увагу у звязку з можливими труднощами адаптації до : (Біктогіров К., Жданов Е., Калінченко Т., Покинтелиця Б., Красовська Є., Горошко Д.).

Та звернути увагу на розподілення робочого навантаження у

(Архіпов П., Валікова П., Вишненко М.).

 

 

 

5 клас

У пятому класі навчається 33 учні. За результатами вивчення тривожності було виявлено два учні які потребують уваги:

Приходько Д. - Високий рівень тривожності.

Ємець Д. - Підвищений рівень тривожності.

Відсутня учбова мотивація:

Ємець Д.  Ковальчук І. Бурцев А. Мандрика В. Панова Г. Ремез К. Усова В.

 

Кризовий стан відчуття розгубленості виявлено у 2 учнів :

(Манякін С., Приходько Д.)

 

Втомленість, загальна слабість, невеликий запас сил, сором’язливість – прагнення комфортного стану виявлено у 1 учня: (Куликова Я.)

Занижена самооцінка (Лешов Д.) погане сприйняття інформації, пошук себе.

 

Негативне відношення до учбового процесу відсутність мотивації виявлено у 3 учнів:  (Панова Г., Ковальчук І., Куликова Я.).

 

Негативне ставлення до школи, переважність поганих емоцій, схвильованість виявлено у 1 учня: (Манякін С.)

Особливу увагу рекомендовано звернути на: (Приходько Д., Ємець Д., Лешов Д., Манякін С.,  Панова Г., Ковальчук І., Куликова Я., Лешов Д.).

 

10 клас

У десятому класі навчається 35 учнів. За результатами діагностики були отримані наступні результати:

Низький рівень загальної мотивації мають 4 учні:

(Дзятковський Є., Калашніков М., Кобець Д., Мандрика А..)

Знижена загальна мотивація у 2 учнів: (Дегтярьов  Б., Марухін І..)

Мотивація до особистого змісту навчання на низькому рівні у 4 учнів: (Дегтярьов  Б., Левчук Б., Передрій Г., Рибін О.)

При вивченні соціальних звязків

Соціально- відвергнутих 2 учні:

(Кузнєцов С., Лончук А.).

Неприйнятих (можливо в міру адаптаційного періоду) 7 учнів

(Дзятковський Є., Бокушин В., Корольков М., Мандрика А., Марухін І., Михайлова Т., Мілюков К.).

Висока шкільна тривожність виявлена у 1 учня: (Терещенко А.)

Підвищену шкільну тривожність мають 4 учні: (Ануфрієв В. Бокушин В. Міннімулліна Ю. Соколов А.)

Підвищену загальну тривожність мають 4 учні

(Ворончук К. Бокушин В. Міннімулліна Ю. Соколов А.)

Підтримки потребують:

(Терещенко А Ануфрієв В. Бокушин В. Міннімулліна Ю. Соколов А. )

Особливу увагу рекомендовано приділити: (Кузнєцов С., Лончук А. Дзятковський Є., Бокушин В., Корольков М., Мандрика А., Марухін І., Михайлова Т., Мілюков К.).

 

 

 

За результатами діагностики адаптації  вчителям рекомендовано: Мотивувати та зацікавлювати навчальною діяльністю, підтримувати та сприяти соціалізації у колективі, виражати впевненість в їх успіху, можливостях, створювати ситуації успіху (особливо з учнями з заниженою самооцінкою та негативним відношенням до школи), підвищувати їх рейтинг серед однокласників, створювати ситуацію успіху.

Спілкування з учнями будувати в більш м’який некритичній формі, підтримуючи їх самооцінку. Враховувати вікові особливості учнів.

  • Диференціювати роботу в класі з урахуванням особистостей психічного стану учнів в період адаптації (особливу увагу приділяти учням з високим та підвищеним станом тривожності та проявом негативного відношення до школи і учбового процесу ).
  • Планувати уроки таким чином, щоб стимулювати інтерес учнів.
  • В ході виховних годин робити наголос на

майбутнє дітей осмислений вибір професії та цілеположення вже зараз.

Рекомендовано погодити вимоги різних вчителів і по можливості виробити єдині вимоги, наприклад:

а) обов'язкові дисциплінарні вимоги (правила):

• Вітаємося стоячи;

•Не перебивати ні вчителі, ні учні;

•Піднята рука — сигнал про питання або відповіді;

•Запізнення не допускаються;

б)Організація навчального процесу: наявність необхідних навчальних посібників;

•Дотримання правил оформлення зошитів (наявність полів, запис дати, написи «Класна робота» і «Домашня робота»;

в)Відносини між дітьми; між учителем і дитиною:

•Виявляти повагу один до одного;

•Дзвонити і допомагати хворим учням.

Здійснювати психологічну підтримку дитини

Для цього необхідно:

•Спиратися на його сильні сторони.

•Уникати підкреслення промахів.

•Показувати, що Ви

задоволені Вашими учнями.

•Вміти і бажати демонструвати уважне ставлення до кожного учня Вашого класу.

•Внести гумор у взаємини з дітьми.

•Знати про всі спроби учня впоратися із завданням.

•Вміти взаємодіяти з дитиною.

•Дозволяти учневі самому вирішувати проблеми, де це можливо.

•Приймати індивідуальність кожної дитини.

•Проявляти емпатію і віру в учнів.

 • Демонструвати оптимізм.

Підтримати можна за допомогою:

•Окремих слів («красиво», «акуратно», «прекрасно», «чудово», «вперед!», «продовжуй»);

•Висловлювань («я пишаюся тобою», «мені подобається, як ти працюєш», «я рада твоєї допомоги», «все йде чудово»);

•Дотиків (потріпати по плечу, доторкнутися до руки, обійняти дитину);

•Спільних дій, фізичної участі (під час праці і відпочинку);

•Вираження особи (підморгування, посмішка, кивок, сміх).

 

Було проведено діагностику клімату колективу

Педагоги, об'єднані в колектив, де панує здоровий (сприятливий) соціально-психологічний клімат, не просто дотримуються моральних норм, а прагнуть до того, щоб у кожного учителя вони ставали внутрішніми переконаннями.

 

59% Педагогічного колективу сприймають  атмосферу довіри, доброзичливості, та чуйності. Готові підтримати в будь-який час та займають активну позицію у процесі ділового спілкування в колективі.

 

 

 

34% Педагогічного колективу характеризується збалансованістю суб'єктивних та об'єктивних ознак, однак він нестійкий і будь-коли може зазнати змін. У деяких випадках віддають перевагу замкненому способу життя (робочого процесу). Інколи мають труднощі з відвертим спілкуванням з колегами на хвилюючи робочі питання.

 

7% Педагогічного колективу відчувають існування ніби ізольовано, у своєму світі, що є причиною невисоких результатів роботи, незадовільної дисципліни, напруженості в особистих стосунках, конфліктності, бажання змінити місце роботи.

Основна маса негативних відповідей була у питаннях спрямованих міжособистісні зв’язки.

 

Рекомендації педагогам щодо створення сприятливого психологічного клімату в колективі:

  • Розвивайте в собі таку якість, як терпимість до інших людей, колегам, учням. Нетерпимість призводить до накопичення агресії, яка в будь-який момент може вилитися на ні в чому не винних людей, в тому числі на близьких.
  • Уникайте критикувати інших, краще дійсно спробуйте зрозуміти поведінку іншої людини.
  • Вчіться знімати емоційну напругу після робочого дня; боріться з емоційним вигорянням.
  • Радійте успіхам своїх колег, тоді при вашому успіху, за вас буде кому порадіти.
  • Уникайте непотрібної конкуренції. Ставте перед собою реальні цілі.
  • Знаходьте час для розваг, хобі. Зустрічайтеся з колегами у неформальній обстановці – це сприяє згуртуванню.
  • Ведіть здоровий спосіб життя: не забувайте про користь фізичних навантажень, прогулянках на свіжому повітрі і корисної їжі.

 

Поради психолога

Щодо роботи

• Не працюйте важче, а працюйте розумніше.

• Умійте відмовитися ввічливо, але переконливо.

• Створіть на своєму робочому місці як можна більш комфортні умови праці.

Щодо самого себе і свого життя

• Будьте егоїстом хоча б іноді. Чомусь вчителя завжди всім винні.

• Організуйте собі свій День егоїста.

• Шукайте свій набір засобів для зняття стресу і втоми.

• Складіть розклад невідкладних справ після роботи.

Щодо світу навколо

• Геть негатив з нашої голови! Можна просто побажати нашим вчителям постійної і звитяжної боротьби з усіма чорними думками і з будь-яким негативом.

• Перестаньте контролювати всіх і вся навколо! Ми, психологи, знаємо, що контролювати можливо тільки одну людину — самого себе.

 

Як впоратись, з труднощами та втомою

•Навчіться розуміти свої почуття. Усвідомлення того, що відбувається з вами в цей момент, уже є позитивним у ситуації стресу, навіть якщо у вас немає змоги поділитися з кимось своїми проблемами.

 

•Привчіть себе починати розмову про особисті невдачі та проблеми із розповіді про свої досягнення та успіхи. Це забезпечить вам внутрішню гармонію та рівновагу.

 

•Навчіться звертатися по допомогу. Правильно розподіливши обов'язки, ви зможете ефективно реалізовувати свої професійні навички та якості.

 

•Навчіться приймати допомогу, у жодному разі не відмовляйтеся від неї. Так ви зробите приємність тим, хто запропонував вам допомогу.

 

•Займіть активну позицію — це один із дієвих способів подолання проблем. Не очікуйте, що сильне переживання, мине самостійно.

 

•Виокремте у своєму розпорядку дня час для сну і відпочинку. Визначте максимальний проміжок для можливого скорочення робочого часу (дві години можна скоротити на 15 хв.). Зберіть «банк ідей» для проведення дозвілля, і коли виникатиме відчуття розгубленості, — переглядайте його.

 

•Пам'ятайте, що внутрішні ресурси є в кожного, відрізняються лише їх запаси. Тому уникайте порівняння своїх способів та швидкості виходу з кризи з такими самими показниками інших людей.

 

•Сміливо ставте перед собою складні завдання — так ви прискорите самовдосконалення.

 

ПРО ЧАС ДЛЯ НАСОЛОДИ ЖИТТЯМ

 

Один багатий чоловік, знайшовши хвилинку між справами,

вирішив прогулятися біля моря. І він був шокований, побачивши, що рибалка розлігся біля човна і курить трубку.

 

- Чому ти не ловиш рибу? - запитав багач.

- На сьогодні я вже наловив достатньо.

- А чому б тобі не наловити ще більше?

- А що я буду робити з зайвою рибою?

- Заробиш більше грошей. Ти зможеш купити собі мотор для човна, щоб запливати далі в море і ловити ще більше риби. Потім ти зможеш купити собі нейлонову сітку, зловити ще більше риби, заробити ще більше грошей. Потім у тебе буде можливість купити вже два човни. Ти станеш таким же багатим, як і я.

- А що буде потім?

- Ти по-справжньому почнеш насолоджуватися життям.

- А чим, по-твоєму, я займаюся зараз?

ЗНАЙДИ ЧАС ДЛЯ НАСОЛОДИ ВЛАСНІМ ЖИТТЯМ!!!

Вхід на сайт
Календар
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Пошук
Корисні посилання


Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія

Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz